Як підтримати співробітників та волонтерів Товариства Червоного Хреста України?

ЯК ПІДТРИМАТИ СПІВРОБІТНИКІВ ТА ВОЛОНТЕРІВ ТОВАРИСТВА ЧЕРВОНОГО ХРЕСТА УКРАЇНИ? 

Щоденно волонтери та співробітники Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ) працюють у складних обставинах. Вони допомагають людям, які переживають кризові події, підтримують та вислуховують їх. Тому з часом деякі волонтери та співробітники самі можуть опинитися в стані стресу або відчути психологічний дискомфорт, через що також потребують підтримки. 

Захист психічного здоров’я та психосоціального благополуччя усієї команди ТЧХУ є Основоположним принципом, як зазначено в Політиці у сфері психічного здоров’я та психосоціальних потреб Міжнародного Руху Червоного Хреста та Червоного Півмісяця (2019). А отримання знань командою про механізми турботи про власне емоційне здоров’я є одним із основних напрямів діяльності з психосоціальної підтримки в ТЧХУ. Цей напрям створено відповідно до Положення про психосоціальну підтримку в Товаристві Червоного Хреста України (2021). 

Ми піклуємося про здоров’я співробітників і волонтерів Червоного Хреста заради їхньої власної безпеки та добробуту, а також цим самим гарантуємо якість наданих послуг тим, хто цього потребує. 

Реалізована система підтримки співробітників та волонтерів ТЧХУ передбачає:

  • проходження волонтерами тренінгів та онлайн-сесій: «Психосоціальна підтримка в умовах надзвичайної ситуації», «Перша психологічна допомога», «Як надати першу психологічну допомогу людям з психічними та неврологічними розладами». Такі тренінги та онлайн-сесії підвищують обізнаність щодо кризових подій, стресу, ризиків для здоровя, захисних факторів та шляхів надання допомоги тим, хто цього потребує; 
  • проведення зустрічей зі співробітниками та волонтерами задля обговорення, які шляхи треба використовувати для підтримки команд їхнього регіону 
  • навчання координаторів та лідерів волонтерів навичкам організації, планування та проведення волонтерських зустрічей. Головна мета зустрічей – надання підтримки командам в регіонах за принципом «Рівний-рівному»;
  • поширення методичних матеріалів, у яких міститься інформація з турботи про себе та про колег; 
  • інформування про методи самодопомоги при відчутті стресу, важких думок та почуттів 
  • забезпечення доступу до спеціалізованої послуги у сфері психічного здоров’я: можливість отримати безкоштовні психологічні консультації в умовах надзвичайної ситуації;  
  • співпраця із сектором розвитку волонтерства та іншими відділами задля отримання, аналізу та швидкого реагування на запити команди з метою  турботи про волонтерів та співробітників ТЧХУ;  
  • створення та поширення відео (інформаційних роликів) про те, як можна подбати про власне емоційне та фізичне здоровя. 

Діяльність волонтерів та співробітників ТЧХУ – безцінна!  

Саме тому, відділ Психосоціальної підтримки розробляє та проводить тренінги, зустрічі та поширює інформаційні матеріали для покращення підтримки волонтерів та співробітників ТЧХУ по всій країні.