Пані Ольга: найголовнішою навичкою є турбота про себе, під час проходження тренінгу яку нам допомагають розвинути
З минулого року команда напрямку психічного здоров’я та психосоціальної підтримки Українського Червоного Хреста проводить тренінги з першої психологічної допомоги в рамках програми #EU4Health. Ця програма реалізується за підтримки Європейської комісії для допомоги населенню, яке постраждало через війну в Україні.
Про те, наскільки корисними стали навички та знання для учасників тренінгів і як вони їх реалізують під час діяльності, читайте з нашої серії історій.
Ольга Бєш, регіональний координатор напрямку Догляд вдома, Чернівецька обласна організація Українського Червоного Хреста:
«Вперше я пройшла тренінг з першої психологічної допомоги приблизно 4 роки тому. До проходження тренінгу знання та навички були мінімальні. Навички дивитись, слухати та направляти не були розвинуті. Наразі мені підпорядковуються тридцять соціальних помічників, і коли до мене звертаються з якимись питаннями, бачу, що їм важливо почути корисні поради, заручитись підтримкою. І всі вивчені принципі виявились в нагоді під час роботи.
Я бачила зміни та чула відгуки від самих соціальних помічників. Дехто з них знаходився в стані емоційного вигорання, адже робота дійсно важка. Але після підтримки, можливості бути почутими в них з’являлось бажання працювати далі — знову «горіли» очі. Одним із своїх важливих завдань я вважаю збереження колективу. Бо коли люди розуміють та відчувають, що в них є підтримка, це їх мотивує. Наприклад, за рік з команди пішла лише одна людина, це велике досягнення для мене.
Щодо себе особисто, в перші чотири дні я ще вагалась, наскільки проходження тренінгу з першої психологічної допомоги корисно для мене. Але згодом відчула, що це дійсно не лише корисно, а й допомагає втілювати ідеї та розуміти принципи надання допомоги тим, хто її потребує.
Мабуть, найголовнішою навичкою є турбота про себе. Під час проходження тренінгу нам допомагають розвинути цю навичку. Ми маємо можливість навчитись відпочивати як фізично, так і емоційно. В подальшому це впливає на наше особисте та професійне спілкування».