Гуманітарна освіта

ГУМАНІТАРНА ОСВІТА

Гуманітарна освіта спрямована на побудову сильних громад за допомогою розвитку навичок, корисних для життя, протягом усього життя, тобто охоплює усі вікові категорії населення. Гуманітарною освітою називаємо усі освітні активності Українського Червоного Хреста у складі гуманітарної діяльності організації.

Український Червоний Хрест працює над створенням єдиної, універсальної та диференційованої відповідно до потреб, методологічної та педагогічної системи для навчальних програм і курсів гуманітарної освіти, спрямованих на формування культури ненасильства та миру через розвиток особистісних і міжособистісних (життєвих) навичок, впровадження принципів активного громадянства і соціальної згуртованості серед молоді, вразливих груп та населення інших вікових і соціальних категорій.

Український Червоний Хрест спрямовує свої зусилля на впровадження програм і активностей гуманітарної освіти у неформальну систему освіти України, а також налагоджує кросдисциплінарні зв’язки між усіма навчальними, освітніми, просвітницькими та розвиваючими активностями організації та збагачення їх змістом, методологічними та педагогічними спроможностями гуманітарної освіти.

Основні тематичні блоки гуманітарної освіти:

  • Поведінкові зміни: програми «Молодь як агенти поведінкових змін» (Youth as Agents of Behavioural Changes -YABC), «Життєві навички», курс «Вирішення конфліктів та ненасильницьке спілкування»;
  • Активне громадянство: «Школа соціальних ініціатив», методика розроблення та реалізації соціальних проєктів «Спринт»;
  • Доступ до освіти, що полягає в тому, щоб реагувати на порушення діяльності освітнього сектору в ситуаціях конфлікту та насильства, забезпечуючи безпечний доступ для дітей, вчителів та сімей.
  • «Гуманітарне лідерство»: курси «Лідерство», «Менторство», програма «Гуманітарна дипломатія і адвокація»;
  • Важливою частиною діяльності Українського Червоного Хреста у гуманітарній освіті є освіта у кризових ситуаціях. Вона передбачає підтримку і зміцнення громад за допомогою реалізації програм гуманітарної освіти на етапах підготовки до кризової ситуації, під час неї, реагування та відновлення після кризи.